הילוך שישי: חמאס רוצה צעדת מיליון – בצה"ל מתכוננים להכל // פרשנות

קובי פינקלר No Comments on הילוך שישי: חמאס רוצה צעדת מיליון – בצה"ל מתכוננים להכל // פרשנות
כוחות שיריון בגבול הרצועה היום צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שיירות כלי הרכב הכבדים שנראו היום בכבישי הארץ בדרכם לרצועה, מלמדים יותר מכל שצה"ל ומערכת הביטחון מוכנים יותר מתמיד לפעולה בעזה. מאז כניסתו לתפקיד ב 16 לינואר הקפיד הרמטכ"ל אביב כוכבי על ביקור כמעט שבועי בגיזרת עזה.

הערכות מצב, תרגול הכוחות, הקפצת כוחות ובעיקר תכנון מדוייק ולפרטים של כל שלב שבו ידרש הצבא לפעול.

כוכבי הוא איש של "בתחבולות תעשה לך מלחמה", מחד, אתה יכול לראות הודעה של פיקוד העורף שמחזירה את כל התושבים לשיגרה ומאידך ובאותה נשימה את התכנסות הכוחות סביב הרצועה, את העברתן של שלוש חטיבות חי"ר דרומה( נח"ל, גולני ומפקדת הצנחנים) זאת בנוסף לחטיבת שריון וגדוד תותחנים.

המוכנות גבוהה. המבחן הגדול יהיה אומרים בצבא, לא הלילה ולא מחר, אלא החל מיום שישי בצהרים אל תוך השבת.

אם החמאס אכן יממש את התוכנית הגדולה שלו, אותה החל לקדם במרץ היום, והיא הבאת  עשרות אלפים מתושבי הרצועה אל הגדר, תוך כדי שילהובם לפרוץ לשטח ישראל ולעורר כאוס בצד הישראלי, תוך כדי השלכת רימונים ומטענים, ירי, ידויי בקבוקי תבערה. הצבא ערוך לכך והוא יגיב בעצמה ובהפתעה.

לצבא ולמפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי, יש תוכנית חדשנית, מעניינת ומפתיעה. היא כוללת הכל.

אבל, וזאת יש לומר באותה נשימה. כל היום, כמו בימים האחרונים ישב הגנרל המצרי אחמד אל אלחק, הממונה על התיק הפלסטינאי מטעם מצרים, בישראל וניהל סדרה של דיונים מול החמאס ומול ישראל, כשנציגה הוא ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. חלק מהשיחות ביניהם הן בערבית, כאשר ישראל דורשת הפסקת כל פעילות הטרור, כשהדגש הוא כל ומוכנה לדבר במיידית במונחים של שיקום תשתיות.

החמאס מוכן כרגע להפסקת ירי הרקטות והפעילות הלילית. כל מה שתשמעו עד יום שישי-שבת יהיו ניסיונות לחץ מצד החמאס. כך גם היה הירי פעמיים לעומק שטח ישראל. עד יום שישי מעריכים יהיה שקט בכל מקרה כמו זה ששרר היום.

המבחן יהיה ביום השנה לצעדת השיבה, וכאן איש לא מוכן ליטול סיכון לאן הולכים. איראן רוצה בהסלמה ודוחפת את הג'יהאד לכך, ישראל בישורת האחרונה לפני בחירות ואל  תתפלאו אומר גורם ביטחון, אם ב 8 לאפריל תפתח חזית ואז גם הבחירות ידחו. גם לכך נערכים.

היערכות כוחות השריון היום בגבול הרצועה. צילום: פלאש 90.

 MIDEAST ISRAEL PALESTINIANSMIDEAST ISRAEL PALESTINIANSMIDEAST ISRAEL PALESTINIANSMIDEAST ISRAEL PALESTINIANS



0 תגובות